Handelsbetingelser for Vest Collection ApS
Kontor, Lager og pakkeri:
- Vest Collection ApS
- Ø. Vedstedvej 16
- 6760 Ribe
- TLF: +4528150818
- CVR: 42437573
Kontakt:
- info@vestcollection.dk
- Alle henvendelser besvares inden for 24 timer
Betaling
Vest Collection ApS modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay, Anyday.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms. Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: Denmark – Kroner (DKK)
Vi accepterer betaling med Anyday.
Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Beløbet for dit køb hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
Vest Collection ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder dine data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Levering
Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage. I forbindelse med udsendelse af specielle tilbud, under udsalg og i højsæsonen kan leveringstiden være lidt længere, ligesom levering til ikke brofaste øer kan være længere.
Vest Collection ApS afsender varer med følgende: GLS
Fragten koster 39 kr til pakkeshop og 65 kr til privatlevering i Danmark. Varekøb for mere end 599 kr udløser fri fragt til pakkeshops.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Vest Collection leverer i øjeblikket ikke til Norge. Fragtomkostninger og leveringstid uden for Danmark efter gældende tarif og leveringstid.
Ved hjemmelevering leveres til kantsten/hoveddør.
Fortrydelsesret og returnering
Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden, når du handler som forbruger.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Send returvarer:
1. Du kan gratis printe og udfylde denne returformular
2. Pak varerne forsvarligt ind, inden du sender dem retur.
3. Varerne skal sendes direkte til adressen og ikke til afhentningssted. Vi afhenter ikke returpakker.
4. Vi påtager os ikke ansvar på returpakker sendt med fragtfirmaer som f.eks. DAO, der lægger pakken uden kvittering.
5. Returvarer skal sendes med omdeling. Du kan købe returlabel til GLS her
Varereturnering foregår til:
Vest Collection ApS
Lager og pakkeri:
Ø. Vedstedvej 16
6760 Ribe
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@vestcollection.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Det er op til Vest Collection ApS at vurdere varens stand.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Uafhentede pakker:
Hvis du undlader at hente pakken i pakkeshoppen, og pakken derfor sendes retur til os, skal du betale de direkte omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returneringen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale for fragten.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov når du handler som forbruger. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Dette hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Varereturnering foregår til: Vest Collection ApS
Lager og pakkeri Ø. Vedstedvej 16
6760 Ribe TLF: +4528150818
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt pr efterkrav, ligesom pakker leveret uden omdeling vil blive sendt retur. Der er ikke mulighed for at returnere pakker personligt.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Kunde- & Privatlivspolitik
For at du kan indgå aftale med Vest Collection ApS, har vi brug for følgende oplysninger: . Navn . Adresse . Telefonnummer . E-mail adresse
Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Vest Collection ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Direktøren og de ansatte for Vest Collection ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Vest Collection ApS er: Stine Vestergaard Laursen
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Vest Collection ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@vestcollection.dk.
Cookies På www.vestcollection.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik Vi bruger en log-statistik på www.vestcollection.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Vest Collection ApS’s hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning: https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
Klager over produkter kan sendes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby www.forbrug.dk
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@vestcollection. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for nævnenes hus
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform. ec.europa.eu
Ved klage skal vores email adresse angives: info@vestcollection.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.